dimecres, 10 d’octubre del 2007

La imaginació al poder

Feien broma els responsables municipals sortint de la roda de premsa on es presentaven els resultats de l'informe de Can Fàbregas respecte aquest lema del Maig del 68: la imaginació al poder. La veritat és que sortint de la compareixença el primer que vaig pensar és la gran capacitat d'imaginació i fabulació que han demostrat els tècnics municipals sota la batuta del regidor d'Urbanisme Ramon Bassas, que els ha deixat fer amb la premissa -això si- de "hem de fer a tothom content". I és que l'informe planteja una fenomenal quadratura del cercle: Corte Inglés si, Can Fàbregas també -construint-ne una rèplica i recuperant-ne els elements nobles-, un saló urbà al llarg del carrer Biada, una nova escola als entorns, nous habitatges de protecció oficial... una meravella. El PSC tenia -té, encara- un gran problema respecte aquest afer i proposa una decisió salomònica en la qual tothom guanya, en aquella lògica del "win to win" que descrivia Francesc Teixidó (ERC) durant la campanya, obté alguna cosa. I, com que les assembles d'ICV i ERC necessiten un temps per empassar-me l'esparpèntica proposta de fer una rèplica de la famosa fàbrica, el PSC ha donat als socis de govern dos mesos perquè ecosocialistes i republicans ho digereixin. Mentrestant s'oferirà diàleg a les entitats i als comerciants, consens a la resta de partits... i al final es forçarà una votació que respectarà en un 90 per cent la proposta de l'informe. Realment es demostra que el PSC local és una màquina de poder amb gran capacitat per escapolir-se de situacions complicades com la creada al voltant de Can Fàbregas. Només queda el dubte més profund, que no es resoldrà pas ara: en funció de què pren decisions l'alcalde Joan Antoni Baron? Fins a quin punt les cinc-centes persones que van sortir a la manifestació promanteniment de la fàbrica del passat febrer han fet tombar la balança del costat no previst? El govern és presoner d'onades populars i del políticament correcte a la ciutat? El govern -i bàsicament el PSC- faria bé de pensar-hi.

3 comentaris:

Napoleón Bonaparte ha dit...

Supongo que la broma (sobre el aborto de Solución dada a Can Fàbregas), por parte de los responsables Municipales, estableciendo un paralelismo con el Mayo del 68 y "La imaginación al Poder" sea eso, una broma.

De lo contrario, me parece una temeridad y una desfachatez, comparar una salida patética y alarmante de lógica, ante unas actuaciones penosas y "alegales" por parte de quien debe, velar por que se cumplan unos mínimos de transparencia, honestidad y respecto a las normas.

Que además de toda esta sin razón, sea comparada la "Solución", con el Mayo del 68 (La imaginación al Poder), aún aceptando la "broma", lo que si es imaginativo es la forma y el fondo del proceso habido con Can Fábregas pero, no con la imaginación pretendida del 68 sino, con una imaginación perversa y oscura mas acorde con alguna dictadura conocida.

Sobre todo el proceso habido, me parece que esta es una solución, pero el problema es, determinar que nos ha llevado a que precisamente esta sea "LA SOLUCIÓN".

Volviendo al Lema:La imaginación al poder", el 150907 dejé en nuestro Blog, una opinión sobre E.R.C. y las "Casas Contenedor", titulada precisamente:

"Viviendas-Contenedor.
La imaginación en el Poder."

No es un error. Pretendía precisamente que ERC y el Tripartt, no utilizaran el Lema del 68 y como cambia la imaginación de la izquierda, justo, cuando ya se está en el Poder.

Recuerdo a quien pueda interesar, que hemos publicado un Simulador de tráfico configurable en distintas variables, para que nos vayamos haciendo una idea en cuanto el caos que vamos a tener que soportar todos debido, al endoso con que nos premian, tan imaginativas mentes al frente del Municipio. Ya ves, "La Imaginación EN EL PODER".

Sobre tu contestación en una entrada anterior a una pregunta por mi parte:

Agradezco el detalle recibido de tu persona, al contestarme pero debo decirte, que mantengo mi planteamiento en cuanto a que no obedece a una coincidencia el hecho de coincidir los Temas de Can Fàbregas y Presupuestos.

Creo firmemente que pudo ser evitada tal circunstancia y al no haberse evitado, demuestra la premeditación como exponía en mi comentario anterior. De hecho, que algo suceda una vez, es normal. Que suceda dos veces, es una coincidencia. Que suceda tres, es sospechoso de premeditación. Igual se deben revisar las hemerotecas.

Y si son tan imaginativos nuestros representantes como algunos pueden mantener, también lo son para hacer coincidir una "Bomba" informativa como la resolución de Can Fàbregas, junto con el tema Presupuestos para de esta forma, intentar que no solo se hable de Can Fàbregas y sí, del Blog chapucero del Ajuntament, etc.

Un placer visitar tu Blog aunque, no siempre estemos de acuerdo.

Un saludo

Unknown ha dit...

Joan,

Has pogut llegir l'informe de l'arquitecte a qui Pumsa va encarregar l'estudi del trasllat? i els informes de Pumsa i dels arquitectes de l'Ajuntament?

Els hem penjat a la web de Salvem can Fàbregas perquè de la seva lectura es desprèn que L'ajuntament ha ocultat informació a la població. N'ha fet una lectura interessada i només ha recollit una de les 3 opcions que dóna l'arquitecte: la de la rèplica. I ha ignorat la de la conservació de Can Fàbregas (que era la menys costosa.

www.salvemcanfabregas.org

Joan Salicru ha dit...

Per la gent de la plataforma,
Moltes gràcies per la informació, avui mateix en parlarem als informatius de Mataró Ràdio i posteriorment en aquest bloc.
joan